Over Web Facts

Missie

Mijn missie is om organisaties bewust te maken van het belang van zuivere webdata. Om ze vervolgens te helpen bij het overtreffen van de bedrijfsdoelstellingen door hier slim gebruik van te maken.

Visie

Een te grote groep organisaties is zich nog onvoldoende bewust van de waarde die webdata heeft, mits deze zuiver en compleet is. Stilletjes aan wordt dit bij een groeiende gezelschap ondernemers duidelijk. Onder andere met kennisdeling zet ik mij in om dit proces te versnellen. Het is namelijk niet de vraag ‘of…’ maar ‘wanneer…’ organisaties zijn of haar data optimaal gaat benutten. Mijn laagdrempelige dienstverlening zorgt dat deze methode ook voor veel MKB’ers toegankelijk is. Want ook voor hen biedt een goede (web)dataverzameling enorm veel kansen.

  • Geheel onafhankelijk
  • Geen bindende contracten
  • Gecertificeerd
  • Glimlach garantie

Over Jody

Ik heb van jongs af aan een passie voor cijfers. Dit resulteerde in een fotografisch geheugen voor getallenreeksen (zoals telefoonnummers) tot een bovengemiddeld rekenvaardigheid. Zo vond ik het als klein jongetje geweldig om in de auto het gemiddeld brandstofverbruik en de kosten per kilometer uit mijn hoofd uit te rekenen als mijn ouders hadden getankt.

Mijn omgeving omschrijft mij als vriendelijk, behulpzaam en loyaal. Hier herken ik mijzelf goed in. Ik krijg energie als ik iemand, middels mijn expertise, een glimlach weet te bezorgen. En stiekem hoop ik dat men na mijn dienstverlening net zo enthousiast van cijfers is geworden als ik.

Mijn loopbaan

Toen ik als online marketeer startte werkzaam was vond ik de statistieken ook het leukst. Om die reden ben ik mij gaan ontwikkelen als webanalist. Daarna kreeg ik als ‘Head of online marketing’ de verantwoordelijkheid over een enorm leuk team bestaande uit 9 online marketeers.

Web Facts

In de afgelopen decennia heb ik inzage gehad tot web analytics-accounts van honderden organisaties. Bij zeker meer dan 98% was de dataverzameling niet correct en/of compleet. Zonde want het verzamelen van data heeft enkel nut als deze juist en volledig is. Men zegt niet voor niets dat data het nieuwe goud is.

 

Tot aan de start van mijn onderneming is hier nauwelijks iets aan veranderd. Hoog tijd voor een onderneming die hier verandering in gaat brengen. Hoog tijd om echt datagedreven te gaan werken, tijd voor Web Facts!

Privé

Zeker nu ik gestart ben als ondernemer is er geen duidelijke scheidingslijn tussen privé en ‘werk’. Wanneer ik niet bezig met mijn vakgebied, draag ik waarschijnlijk zorg voor mijn geweldige dochter Yara (1). Verder ben ik als voetballer actief op het veld en in de zaal. Beide doe ik op een niveau dat goed aansluit op mijn capaciteit als voetballer (het allerlaagste niveau). Het is vooral heel leuk.

Certificaten:

  • Google Analytics
  • Google Tag Manager
  • Google AdWords Search
  • Google AdWords Display
  • Google AdWords Mobile
  • Google AdWords Shopping
  • Google AdWords Video
  • Google Digital Garage