De volledige implementatie

Deze implementatie geeft jou de zekerheid dat je webdata betrouwbaar is. Alleen met betrouwbare webdata heeft datagedreven werken effect. Slechts 5% van de organisaties beschikt over betrouwbare webdata. De implementatie van een web analytics tool lijkt zeer eenvoudig. Maar als je echt waardevolle en betrouwbare data wilt verzamelen, dan zijn er veel zaken waar je rekening mee moet houden. Veel interessante statistieken worden bijvoorbeeld standaard niet gemeten.

Maatwerk

Als je er even over nadenkt, dan kom je tot de conclusie dat het logisch is dat een goede implementatie niet eenvoudig is. Iedere website is anders. Je hebt te maken met andere technieken, functionaliteiten, doelstellingen en KPI’s. Zodoende is het belangrijk om vóór de implementatie helder te hebben welke informatie we nodig hebben. Wat willen we weten?

  • Geheel onafhankelijk
  • Geen bindende contracten
  • Gecertificeerd
  • Glimlach garantie

Wat ga ik voor je doen?

Wat ik exact voor je ga doen is afhankelijk van jouw wensen en de huidige situatie. Wel kan ik in grote lijnen een grof beeld schetsen van de werkzaamheden:

  • Er wordt een inventarisatie gedaan a.h.v. de Google Analytics health check
  • De KPI’s worden bepaald a.h.v. de doelstelling
  • Google Analytics wordt correct geïmplementeerd
  • Google Tag Manager wordt correct geïmplementeerd
  • Google analytics wordt geconfigureerd
  • Google Analytics wordt gekoppeld met alle mogelijke tools
  • Google Analytics dashboard wordt aangemaakt
  • Google Analytics aangepaste rapporten worden toegevoegd

Wanneer is de implementatie klaar?

De perfecte implementatie vraagt behoorlijk wat tijd. Toch probeer ik het zo snel mogelijk op te leveren. Doorgaans lukt dit binnen 2 weken. Mocht dit anders zijn, dan wordt dit vooraf kenbaar gemaakt. Er wordt dan iets anders afgesproken. Ik zal er echter alles aan doen om de implementatie binnen twee weken op te leveren.

Wat heb ik nodig?

Om de implementatie te verrichten heb ik toegang en bepaalde rechten nodig voor een aantal tools. Dit zal niet voor iedereen hetzelfde zijn. Onderstaand een lijst met rechten die ik normaliter nodig heb.

  • Toegang Google Analytics (bewerkrechten)
  • Search Console (beheerdersrechten)
  • AdWords (gebruikersrechten)
  • Google Tag Manager (beheerdersrechten)
  • CMS-systeem (bewerkrechten)
  • E-mailmarketingsoftware (gebruikersrechten)

Vraag een offerte aan

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.